CITAT (fuchian @ 13-07-2010, 11:41)

Till SILOS,
Jag blev så glad av dina inlägg, du varken dömer eller gör löje över detta ämne som kan vara lite för svårsmällt hoc en del. Men det låter jag vara.
Så här i efterskott när jag läste igenom inläggen, ringde min mans varningsklockor för att inte ta upp detta.
Min själ höll inte med det, så nu ser jag resultatet av min öppenhjärtlighet, men jag ser inte en anledning att skämmas över detta.
Jag har haft muslimer och från andra religioner klienter hos mig och frågan har uppstått att varifrån kanalicerar jag ex, healingen? Mitt svar blir --- det renaste och aldra högsta ljuset och sen får du kalla det som passar dig. Konstigt, de fortsätter att komma. Det är mest den kosmiska healingen de är tacksamma att få och jag förstår att de inte vill diskutera med sina bortgångna, och det respekterar jag.
För min del är det högsta ljuset från Gud, även att jag inte brukar gå i kyrkan, men som någon skrev, att det finns en del läsvärda i bibeln. Numera är jag intresserad av allt som hände under Jesu tid på jorden.
Han uppmanade ju sina lärjungar att sprida denna healing, från källan direkt.
Jag vet nu varför mitt liv var som den var, men det var förberedelser att kunna möta dom som vill ha min hjälp i liknande situationer.
Jag lyder under tystnadsblikten och det är naturligt så. Vi är många i vår herres hage ...
..... Fuchian ...
Härligt att du blev glad av mina inlägg!
Jag accepterar och respekterar vilka de än är,men det finns tillfällen då jag inte kan varken acceptera eller respektera deras gärningar!
Vi hör hör ihop,ALLA av oss levande varelser:människor,djuren,Moder Jorden med alla hennes rikedomar,luften...ja med precis ALLTING!Dess fortare vi människor kan ta till oss detta,desto fortare kan livet bli bättre för oss alla!Men allt detta vet jo du själv!
Jag är tacksam för att det finns människor som du,ärliga goa människor som delar med sig av sin kärlek och sina gåvor!
Jag håller med dig om att det högsta ljuset kommer från Gud.Jag går inte heller till kykan för där finner jag inte varken Gud eller Jesus,utan jag tror att Gud finns inom mig,i mitt djupaste inre rum.
Bibeln är säkert en mycket bra bok och jag har läst mycket i den,men jag kan inte detta med helvete och den eviga döden,utan jag blir riktigt rädd och till och med sjuk av att läsa.
Jag älskar Jesus och hans budskap till os människor,men människor(många av oss)vill inte ta till sig hans kärlekens budskap och jag kan inte tro att han ville att vi skulle höja upp honom på en piedestal och "idoliser" honom,utan han ville att vi skulle göra som han gjorde...så tror jag!