CITAT (Motti @ 14-07-2010, 00:10)

Hävdar att det är Bullskitt ! dom som inte borde ha djur och som inte ha en aning om vad deras djur har för behov.Tror fan att en hund som sitter i en lägenhet hela dagarna blir depprimerad eller en katt som sitter i en lägenhet inte får någomn stimulans alls,det kan till och med jag fatta.Eller en Pappegoja som är så interligent och flockberoende blir knäpp om den inte får stimulans,Ja all sin da då är väl jag också en "djurpratare"men jag tar inte 3000 för att tala om det,vanligt sunt jäkla förnuft är det

Vad får dig att tro att du sitter inne med det enda och rätta svaret?? Det är väl inte djurens basala behov folk går till "djurpratare" för att få höra. Vet flera som tagit över omplaceringsdjur och som ett sista försök att förstå varför djuret beter sig på ett visst sätt haft "djurpratare" där. Skall inte påstå att jag tror att alla som säger sig kunna "prata" med djur kan, men har hört historier som verkligen fått mig att undra och fundera hur h*n kunde veta just det om inte hunden/hästen kommunicerat på något sätt.
Sen Motti är det ingen speciellt ny företeelse, det kanske bara är att du inte hört talas om det förrän efter "mannen som pratade med hästar".
Anki