Hej RIHANNE,
Ja du, ibland kan man klanta ner sig totalt, men det gäller att komma upp igen. Under denna diskusions gång har jag kunnat läsa in både det ena och det andra.
Om det hadde varit enbart negativt, hade jag lämnat tråden, men det hela säger mig att det finns fler som har tänkt detta med vårt liv och existens i någon gång i livet. Men jag tror att alla kommer dit någon gång, men vilken väg de väljer, beror på vad de själv väljer.
Som jag förmodar, har du kanske läst igenom tråden och förstått att även jag sväljer inte det flummiga i det hela. Jag har fått hjälp att gå den vägen jag är bäst på åt andra medmänniskor och det är inte lätt, men jag kan skratta hjärtligt åt mig själv, när det hela blir tokigt, ingen skadeglädje, men egna dumheter.
Jag ställs alltid framför något jag själv inte vet om i förväg och må du tro att våra kära på andra sidan har en härlig humor, så många goda skratt har man fått, trots tårar. Det jämnar ut det. liksom.
Att jag står stabilt på det som har gets till mig, beror på att jag är först ärlig mot mig själv och ödmjuk mot mina andliga ledare, även att jag har varit in i ..... arg på dom, men jag möts med kärlek och de där uppe tar mig som jag är. det gör mig stark, och vetskapen att vad som än händer i mitt liv, blir jag inte ensam.
ja, du, det verkar inte bli nån båtresa idag, åskan går på avstånd ....

Fuchian ...