CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:33)

fuchian !vet du att jag bryr mig inte om vad en del av er tycker om mig inte ett endaste dugg !men att påstå att man kan prata med djur det får mig att se RÖTT,jäkla humbugg är det sen får du tycka vad du vill om mig,har haft djur i hela mitt liv ocgh inte sjutton har jag behövt någon som talat om för mig vad mina djur behöver,det har jag som god djurägare listat ut själv,och jag vill poängtera att jag har aldrig haft några som helst problem med mina djur har haft katter hundar kanniner möss hammstrar fiskar undulater,.sunt jäkla förnufft räcker långt.sen om du mår bättre av att trycka ner mig så bjuder jag på det

Hej Motti!Det är rätt i att inte bry dig om vad andra människor tycker om dig,för gjorde du det så skulle du allt få det mycket jobbigt här i livet och till slut inte veta vilket ben du skulle stå på.
MEN det kan vara både intressant och lärorikt att lyssna på medmänniskornas tyckandet och DET för sin egen skull,för det händer att medmänniskorna har någonting viktigt i sitt tyckande,som man kan ta till sig som en lärdom som livet vill att man skall ta emot! Tar man inte emot lärdomen så fortsätter den att komma tills man har lärt sig!
Detta har jag själv gått genom!
Varför de andra tycker som de tycker är deras sak och de behöver gå in i sig själva och fråga varför de tycker så,nu blev det knepigt att förklara det hela,hoppas att du förstår vad jag menar?
Vad det gäller din åsikt om att tala med djuren så är helt okej;för det är jo din åsikt och det står du för,men jag undrar verkligen VAD är anledning till att du ser rött när människor talar om detta!?
Du kan verkligen vara lycklig och tacksam över att du har lärt dig dina djurs behov och att du aldrig har haft problem med dem,detta är ovanligt för nog har många djurägare problem med sina djur...fast jag tror att problemet finns många många gånger hos ägaren av djuren.
Många djurägare...även de "goda"kan behöva hjälp med att förstå sina djur.
Vilket härligt gäng av djur du har haft!
CITAT (*Stintan* @ 12-07-2010, 22:17)

Tur att var och en får välja själv vad man vill tro på.

Det är jo så det är med tron,att varje människa skall själv välja vad man vill tro på!