CITAT (Meriona @ 12-07-2010, 22:06)

Nu ska jag väl förstöra stämningen då.
Snacka med djur, visst jag pratar med mina djur hela tiden och de kommer glatt emot mig. Men att de skulle kunna kommunicera - nej det är skitsnack.
Jag har två väninnor som släpat dit olika djursnackare till sina hästar - ojoj vad de kunnat berätta.

Lurendrejeri är vad det är, precis som med såna där mysko medium som veckotidningarna har annonser om.
Min stämning är alldeles utmärkt och min nyfikenhet är stor för varför du skriver som du gör?!
Man behöver jo inte säga ett ord till sina djur,utan att de kommer glatt emot en.
Men har du märkt hur dina djur agerar då du har mått dåligt,utan att du visat detta på något vis överhuvudtaget?
Har du uppmärksammat nån gång ,om du har hund,att hunden börjar röra på sig och går till dörren och efter en stund ringer någon på dörrklockan?
Eller att du möter en total främling som börjar med glatt röst pratar med din hund och din hund reagerar med morrning?Eller att din hund går till en annan främling som inte säger ett ord,men hunden är så glad och viftar och viftar på sin svans!
Jag tror absolut att djuren ser bilder och agerar därefter och kan "se" hur vi människor är inom oss och de känner våra kännslor,bättre än vi förmår känna medmänniskornas kännslor.
Vi människor dömer varandra efter utseendet,färgen,kläderna,var vi kommer ifrån,våra ord etc...
Jag tror att djuren "ser"förbi det yttre.
Verje vuxen människa väljer själv vad h*n vill tro på!