CITAT (Berith @ 06-08-2004, 19:24)
Ser i ett par inlägg att ni var några som hälsade på Bengt och hans trädgård i går. Berätta! :wub:
Jag var där!

Bengt har en helt fantastisk trädgård med massor av höga perenner och oräknerligt många liljor av olika slag och i alla möjliga färger. Att kliva in i hans trädgård var som att förflyttas från det helt vanliga villakvarteret till ett paradis av vackra växter i otroligt antal. Vackra överraskningar bjöds på runt varenda hörn i hela trädgården plus att han har nyttjat hela tomtgränsen, en brant, några meter bred slänt ner mot en av sina grannar genom att fylla den till brädden med vackra perenner och
ännu fler liljor. Vilken lycka att ha Bengt som granne! Till min förvåning fanns en stramt hållen Jättebalsamin i en av de många rabatterna och en snårvinda klättrade snällt i sin spalje. Han är en modig herre Bengt, jag hade aldrig vågat ta in någon av dessa två frivilligt i min trädgård!
Det var som sagt en upplevelse att få se denna underbara trädgård, jag önskade så att ni allihopa hade fått vara med och njuta av den!
Jag berättade för Bengt att det ofta länkas till hans hemsida här på Odla och att vi är många som beundrar hans vackra trädgård. Han tackade lite blygt för berömmet.