Hej Anne-li,
Läste igenom hela tråden innan så jag vill också ge dig min stöd i tankens form. När det händer sådana saker, blir man rätt så handfallen, men jag tror att du om någon kommer att klara av det och tur för dig att din dotter kan hjälpa till, hon kan ju bättre det sjukhussnacket än de som inte jobbar i vården.
Min lilla mor håller fortfarande fast vid livet. Får dock dropp igen, men det mesta utom smärtlindringen är borttaget. Mammas vilja är att få somna in. De har flyttat henne ytterligare mellan olika avdelningar, men troligen är hon inte medveten om det. Hon är lugn, sa sköterskan i morsse.
Min far somnade in - 96 lugnt och stilla på ett äldreboende.
Det är ju så att man blir ens föräldrarnas föräldrar, man vill se till att de mår bra så länge det är möjligt.
Synd att det är semestertider och personalen som vikarierar kommer och går och det kan vara förvirrande för den äldre patienten att känna trygghet. Hoppas att din mor får den vård som hon är berättigad till och inte skadar det om personalen skulle visa mer tacksamhet, för du och din dotter avlastar ju dem, så det hör till den vanliga hövligheten. Som sjuksköterska har jag sett det ena och det andra, men varit tacksam mot anhöriga, beställt mat till dem, lite tidningar och annat så att de känner sig trygga hos sin sjuka mor/far.
Nu är det rätt länge sedan jag arbetade och hadde min tjänst på halvtid, men jag behövdes hemma, så jag gör det som kommer i min väg i stort sett. ..... tänker på dig! ....

... fuchian ...
Redigerat av fuchian: 22-07-2010, 11:48