Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> billig kvalitet?
          hs04290
          Inlägg 27-07-2010, 20:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 107
          Medlem nr: 25 999

Jag har aldrig handlat växter på postorder eller via nätet, men tyvärr har inte handelsträdgårdar här det jag önskar. Vad har ni för erfarenhet?? Först o främst kvalitet, men gärna bra priser. Ge mig tips på firmor, tack!
          Helena

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          RibesRubusVitis
          Inlägg 27-07-2010, 22:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 132
          Medlem nr: 6 842

Jag är nöjd med odla.nu som ju även är en plantskola. Hade heller aldrig köpt (och inte kunnat tänka mig att köpa) växter på postorder. Men för en dryg månad sedan kom ett utskick om rea på bärbuskar till mycket lägre priser än jag sett tidigare. Det blev fikon, mullbär, allåkerbär (två sorter såklart) och "aprikosfärgade" hösthallon. Sedan medföljde ett "hemligt bonuspaket" i form av sex pelargoner (också två sorter) och en påse gladioluslökar.

Alla var i gott skick och har nu vuxit kraftigt, dvs. utom lökarna som jag ännu inte planterat. Trodde förstås inte att jag skulle gilla pelargoner, men också de ser mycket speciella ut med stora blommor...

Sen var det ju en finess med de intelligenta förpackningarna och betalningssättet. Att dom faktiskt litar på en förstagångskund och stoppar fakturan i paketet!

Just nu verkar dom bara ha fröer i sortimentet, men jag antar att växterna återkommer till rätt säsong.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 18:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon