CITAT (Christa @ 03-08-2010, 17:48)

Det är vetenskapligt bevisat att oväsen höjer blodtrycket hos människor och ökar risken för diabetes och andra sjukdomar. De som inte har behov av stillhet och ro har förvånansvärt svårt att förstå att alla inte är som dom själva.
Den som mår dåligt av oljudet drar alltid det kortaste strået.
Inte kan man ta det lugnt och ta en Toy numera heller eftersom det tuggummit har slutat att tillverkas.
Jag var fruktansvärt irriterad på mina grannar vägg i vägg förut (bor i radhus) då de ofta hade spritfester med hög musik och stämningen här var minst sagt infekterad. Detta beteende har dock minskat betydligt nu men istället har det tillkommit en hund som skäller i tid och otid, orkade inte tjata om detta och bytte sovrum när yngsta dottern flyttade ut så jag inte skulle sova med hunden skällandes på andra sidan väggen. Numera störs jag inte av hundskall och ytterst sällan av hög musik eftersom det är ett rum och en hall mellan mig och grannen och de gånger de har fest med hög musik (basdunk) sätter jag mig vid datorn eftersom ljudet inte tränger in hit och genomlider kvällen.
Redigerat av malcolm: 03-08-2010, 17:11