Jag håller med stintan, det är den egna upplevelsen av störningen som skapar problem. Alla gillar väl någon form av musik, sätt på en skiva som du gillar. Gärna på hög volym och med öppet fönster.
Det kan lösa sig av sig självt. När curlingbarnet flyttade in i huset bredvid mitt var det ofta fester där. Massa folk och mycket oljud inklusive dunka-dunka-musik. De höll sig dock på hennes tomt så det var bara oljudet som störde, dessutom slutade det oftast vid midnatt så det var bara att se fram mot lugnet. Sen minskade festandet mer och mer och nu har det inte varit något på de senaste åren. Jag tror jag vet förklaringen. I somras kom det två tjejer gående nedför gatan, en med en barnvagn. Jag höll på att greja med bilen alldeles vid gatan så jag hörde det som sades. Den ena: Där bor förresten Veronica. Den andra: Jaså, skall vi gå in och hälsa på? Nej, nej, vi fortsätter.

Så de fortsatte nedför gatan under livligt samtal. Hon är inte direkt någon blyg viol och har ett häftigt humör så tydligen har hon gjort sig omöjlig i hela bekantskapskretsen.
Redigerat av Gossen Ruda: 03-08-2010, 18:19