Jag känner det ju inte som om det gäller livet, när det gäller småkrypen. Jag rör mig ganska obehindrat bland dem, getingarna också (dock med försiktighet och med koll på läget). Dom sticker mig inte.
Jag vet inte varför den stack dig. Getingar som sticks är ju inte att leka med, jag beklagar verkligen. Och du är säkerligen inte ensam om att blivit "oprovocerat stucken". Fast ... vad som hänt före, som du inte sett eller inte vet, ja, det vet ju ingen. Inte jag heller.
Kanske kan jag också få en allergisk reaktion - kanske får jag det aldrig - men jag tänker inte låta RÄDSLA begränsa mitt liv. Det är livet för sårbart för!! Det vill säga, det finns så himlans mycket man måste vara rädd för, om man ska börja försöka skydda sig och gardera sig.
Och förresten, när det "händer något" brukar det ändå vara något som man inte tänkt på i förväg.
Jag håller mig till vanligt bondförnuft (jag är verkligen inte vårdslös!).
Dock, jag tänker hädanefter se till att inte glömma mobilen när jag är ute i markerna

(fast, den har jag ju alltid med mig i alla fall).
Jag tycker inte heller att jag är modig.

, det handlar ju inte om det.
CITAT (Snöflinga @ 03-08-2010, 22:30)

Vad du är klok ... att du sedan är en jätteskicklig fotograf gör inte det hela sämre

Visst hade du tidigare en "årskalender" med bilder och visdomsord ... finns den kvar ?
Tack Snöflinga!
Årskalenderna var Wolfies, senare Yla. Tror att det händer att hon kikar in här ibland. Men jag vet ingenting om henne, om sidan finns kvar vet jag inte heller.