Jag förstår dig Christa!

Och jag tycker ni som kallar det för gnäll är dumma.

Jag har aldrig haft ryggskott eller tandvärk, alltså tycker jag att folk ska sluta gnälla över att de har ont när de har drabbats. Det gör visst inte ont, det är bara inbillning så det så.
Visst kan det vara så att det till stor del är stressen som gör att man mår dåligt, men hur gör man för att inte stressas av ett ljud man upplever som plågsamt? Och lågfrekvent buller är bevisligen hälsofarligt, det hör man inte ens och kan alltså inte irritera sig på det.
Tyvärr måste man räkna med att grannar klipper gräsmattor eller lyssnar på musik, det har de rätt att göra men de borde ta hänsyn och inte göra det när andra kan förväntas sova t.ex. Själv har jag tack och lov inga grannar inom hörhåll (jag kan verkligen rekommendera att flytta ut i skogen!), men när sommarstugegrannarna är här hör jag deras gräsklippare/röjsåg. Det är inte så ofta så det stör inte nämnvärt. Själv brukar jag försöka klippa under veckan om vädret tillåter så att jag inte stör dem när de kommer hit på helgen och vill njuta av sin trädgård i tysthet. Eller så kan man passa på att klippa samtidigt. Nu är vi goda vänner men jag tycker att även grannar som inte känner varandra borde visa hänsyn. Testa att spela klassisk musik på högsta volym hela natten eller nåt

Hämnden är ljuv.