Tråkigt amaira OM du tog illa vid dig... det var inte meningen.
Jag tänker inte försvara "Evert"... jag har inte skrivit den och står inte för något i den. Själv tycker jag att Gurkan var minst lika rolig...men står inte för den heller.
Men det var jag som utfärdade varningen .... och jag tycker att jag då VISAT att jag INTE står för vad som skrevs.. utan att jag förstår att det finns folk som KAN ta illa upp.
Kanske har jag en "dålig humor" som skrattar åt den typen av skämt.
Själv har jag aldrig gillat slapsticks, när folk kastar tårtor på varandra eller gör varandra illa (Se tex Helan och Halvan eller Charlie Chaplin) Tycker enbart det är löjligt.
Alla skämt om blondiner, Präster,Politiker, Militärer, skottar, snåla smålänningar, finnar (var ju nyligen en ganska "ful" historia om finnen som sökte jobb.. eller var det en same...).....ja listan kan göras HUR lång som helst... skall vi "förbjuda" dessa skämt??? Eller skall vi skratta MED varandra?
Och nu skall jag trakassera jägarna....
Gustav var på väg hem med kon från hagen. Det var under älgjakten och plötsligt small ett skott och kon for i backen som en tomsäck. Gustav lade sig på alla fyra för att kika vad som hänt kon och då hörde han, viskande från en buske. -Ska vi knäppa kalven också ?
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|