Jag cyklar mycket och ibland är vi flera i en grupp, och bilister är ofta inga problem bara man ligger en bit ut i vägen, då sker omkörningen som som den skall dvs bilistern kör om när det är säkert, om man därimot ligger för nära vägkanten så sker omkörningen utan att bilistern går över i mötande fil, då blir det farligt, många gånger är det bättre att ligga två ibredd då blir det inte lika lång omkörningsstäcka för bilistern.
Vad många inte tänker på är att cykeln är ett fordon, och jag kommer lätt upp i 50km/t med min cykel, och då är det inget bra att vara på cykelbanor med folk som går med hundar i flexikoppel och människor som lyssnar på sin Ipod och går helt "borta" fram och tillbaka på cykelbanan, för vad jag vet så är det inte straffbart att gå på cykelbanan.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|