CITAT (malcolm @ 12-08-2010, 18:41)

Inte tusan vill pälsfarmare ha djur med de skador som visas i filmen eftersom det gör skinnen osäljbara och jag är inne på Rudas linje, kan vara aktivisterna själva som stressar djuren.
http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanale...deoId=1.1741898Ja, det låter väl logiskt att det är människor som lägger ner en stor del av sina liv på att förhindra djurens lidande går dit för att stressa upp djuren så att de skadar varandra? Sedan måste de ju gjort det vid upprepade tillfällen under en längre tid med tanke på vilka skador djuren har och för att de skall ha hunnit döda varandra och att liken skall börja förruttna, bli fulla med maggots o.s.v. I mina öron låter det inte det minsta sannolikt i alla fall. Eller så har jag missförstått dig helt och hållet.
Att djur blir stressade av understimulans är ju knappast någon nyhet och jag ser inte varför du skulle vilja förneka det eller det faktum att minkarnas miljö leder till detta, finns det någon anledning så får du väl fortsätta rationalisera men det har inte så mycket med verkligheten att göra och känns därför ganska irrelevant i diskussionen.
Visst kan det göra skinnen osäljbara i vissa fall och det är väl därför vi i reportaget kan se stora högar av förruttnade minkkroppar förmodar jag. Annars hade de väl utnyttjat det, men det är väl ett svinn de får räkna med, det är ju helt klart mer lönsamt än att ge djuren den miljö de behöver leva i för att kunna leva ett drägligt liv.
CITAT (Motti @ 12-08-2010, 23:08)

Men vem i Svergie köper päls i dag ?ingen tror jag.Tycker Drottningen kunde bränna sina också,fást dom pälsarna har väl historia och dom djuren är ju redan döda sedan länge .Men vi ska inte döda nya för Pälsindustrin !
Jag såg otroligt många fler helpälsar i vintras än jag någonsin hade kunnat tro och det var bara helpälsarna. Om vi går vidare på pälsdetaljerna så ser man ju det på nästan varenda jacka, en stor del är som tur är syntetpäls men långt från alla.
Redigerat av Nauti: 12-08-2010, 22:15