Tycker att det ska vara 0-tolerans på vägarna och på sjön. Det har pratats om att EN öl gör inte att man blir påverkad men det beror ju på en del saker. Bl a på om man är kvinna eller man men också på hur van man är att dricka stora mängder alkohol.
Den som dricker mycket och ofta känner inte av EN öl utan kanske måste dricka flera öl + vin+ snaps för att bli påverkad .
Sedan tycker jag mig ha sett , när jag läser inläggen , att ni bara pratar om att ni inte kan skada er själva och det är så lite båtar ute och det finns så stora ytor på sjön.
Så man kan inte ställa till det för andra ? Om man är full och inte har något som helst omdöme kan man väl ställa till problem oavsett om man har en eka eller en stor snabb båt.
En full cyklist kan väl det på en motorväg såväl som på en liten smal grusväg ? Jo jag vet att cyklisten inte får vara på motorvägen men när h*n har druckit så kan h*n hitta på att cykla där iaf.
Likadant kan väl den som har en liten båt t ex lägga sig still mitt i en farled i onykert tillstånd ?!
Så om en bilförare som har druckit får för sig att parkera mitt på en stor väg för att t ex sova eller försöka ringa i mobilen så utgör den ingen fara för andra än sig själv ?
Sedan ska man naturligtvis ha tillstånd/körkort även på sjön och som någon redan skrivit så får man ju tänka på att det kostar en massa att dra igång och utföra räddningsaktioner för att folk beter sig som idioter.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|