Har äntligen fått garage med ett litet förråd isolerat och till vintern har jag tänkt att jag för första gången ska övervintra växter där och ev till våren driva upp fröer därute. Nu behöver jag lite råd när det gäller belysningen i utrymmet.
Tanken är att vi ska försöka hålla ca 8-10 grader i förråd och garage. Förrådet ligger i garagets bakre del med en dörr som går att stänga (men som hittils alltid står öppen). Förrådet som jag tänkt ska vara avsett för övervintring är drygt 5 kvm så det är inte så stort. I år kommer jag att försöka övervintra fuchsia och ev olivträd därute. På sikt kan det bli fler sorter beroende på hur jag lyckas. Till våren har jag även tänkt att jag ska driva upp frön därute för att få mer plats inne och få mindre rangliga plantor (hittils har jag bara drivit upp på fönsterbrädan med solen som enda ljuskälla och resultatet har väl varit sådär...).
Det jag har tänkt hittils är någon form av lysrör och en timer så det blir ljust tillräckligt länge. Alla förslag mottages tacksamt och fråga gärna om det är någon ytterligare upplysning

som behövs för att ge råd.