CITAT (Christa @ 21-08-2010, 21:42)

Det låter fruktansvärt och så den där kommentaren om shorts. Vilka grisar!
Det är verkligen skrämmande när det till och med gällde ett barn som hade en otäck skada, vilket har hon ärr kvar än idag. Hennes tid i klassisk balett tog slut efter den smällen.
Kalla mig blödig, men under skoltiden när jag mötte min dotter, hade hon rätt ofta en el. fler kompissar med sig med diverse blessyrer.
Jag började bära med mig en liten akutväska i fall att.
Skolsköterkan var en pest och pina-kärring. Barnen var rädda för henne. Min dotters skadade knä kunde inte sys ihop utan det skulle få läka öppet och då fick man vara noga med kompresser och hålla det hela fuktigt.
Skolsköterkan lät mig inte göra detta, utan när det var ombyte av bandage, körde jag till skolan och hjälpte tösen på den vägen och material fick jag ju från min arbetsplats på vårdcentralen.
Samma sak var det när det gällde vaccinationer eller blodprovstagn. Hon totalvägrade om inte mamma fick göra det. Jag själv är så spruträdd, men att ta prover på andra fick jag höra att jag hade ett mjukt handlag, och det var just detta som min tös använde ändå tills hon flyttade hemmifrån. ...fuchian...