|
Mammaggan,
Det var då en historia du var med om. Allt sånt händer så fort att man kan reagera hästan hur som helst.
Jag fick härromdagen syn på bilder maken sorterade och där fanns en totalkvaddad bil. titta inte på den sa han och stoppade undan den. Det var den Merceden som jag hadde fått ett par månader innan och jag var på väg till en kurs. Jag genade med en mindre väg, som jag brukade göra och tittade ner till hastighetsmätarn och i ögonvrån ser jag på min vänster sida en stor älg. Panikbrommar, smäller med älgen, åker ner i diket och får inte stop på min bil. sen kommer det ett stenröse vilket gör att bilen kastas upp på vägen och till det motsatta dike, hör hur ett träd smäller sönder, sedan massa granbarr och inget mera. Jag vaknar till och ligger i vägkanten och en äldre kvinna hade filtar och jackor lagt över mig. Hennes vuxna dotter ringer både ambulans och polisen, för älg-jäveln haltade iväg till skogen. Sedan vaknar jag upp i ambulans av sirenerna och killen skakar om mig och frågar om det var en älghanne eller hona jag körde på? Jag hade en mask över ansiktet och hur i h...r skulle jag veta om älgens kön när jag knappt visste vad som hade hänt. Den bilen som hjälpte mig, såg olyckan och älgen. mitt i alltihop ringer min mobil och killen undrar om han ska svara och jag nickar. Maken ringer och frågar om jag har kommit fram eller???? Han var ca.60 mil därifrån.
Min enda större olycka ensam.
Vi hade övernattat i Köln och var på väg ut ur stan, jag böjde mig för att plocka upp kartboken när det smällde. Det komiska i detta var att de var 2 killar fr. armeen frmför oss och framför dem hade nån tvärnitat, så vi körde i ändan på dom och en bil körde på oss bakifrån. Det komiska var att jag hoppade upp ur vår bill och började sparka sönder killarnas bil tills jag sjönk på marken. ambulansen kom rätt snart, men de vågade inte flytta på mig, var på väg i chock, så en helikopter med en läkare kom och de kunde stabilicera mig på plats. Sedan kördes jag till akuten där jag vaknade upp. skallrtg visade en liten spricka och de behöll mig ett tag, sedan fick vi åka, jag liggande på baksätet till Sverige och till akuten här. ja, herre gud, att man lever! ....fuchian .....
|