Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ogräs...
          CarinaA
          Inlägg 15-08-2004, 20:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 132
          Medlem nr: 4 115

Har ett sorts ogräs som envisas med att komma upp här och var i vår nyanlagda rabatt. Är det nån som kan säga vad det kan vara och om det finns nåt jag kan göra för att bli av med det? Jag har sett samma sort inuti vår tujahäck, där den slingrar sig uppför grenarna. I rabatten ploppar det upp nya "plantor" och gräver man neråt så har de en rot som kommer rakt, djupt nerifrån och är vitaktig. Ogräset (?) är som tunna rankor med gröna lite ovala blad, som inte är helt olika ett hjärta i formen. Jag har sett samma ogräs vira sig runt i en lavendel på norra sidan av vårt hus, så det växer på flera olika platser. Kan någon knäcka mitt problem?
          wacko.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          camelm
          Inlägg 16-08-2004, 08:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 40
          Medlem nr: 635

"Blomma för dagen",
          den blommar efter de har tagit sig upp ett tag.
          Om du rycker bort de när de kommer så får du ej se blomman men jag förstår att du inte vill ha den i rabatten. Den tar över!

Jag har den på utsidan av trädgården och satt upp nät mellan två björkar från marken till ca 4 meter upp och det är en täckt vägg med blad och massor av blommor, en dag styck.
          Mina föräldrar tog skott och gjorde just misstaget för 3 år sen, satte den i sin rabatt och nu försöker de att få bort den igen men den kommer överallt och varje dag.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 06:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon