|
Skogstroll,
Ja, vad är det med det att folk glor, om jag träffar en pratglad snubbe med lite under västen så går jag inte undan för dens skull även att jag har nästan 0-tolerans mot alkoholen, så är de dock människor och det kan komma rätt så roliga historier från dessa "gubbar" så låter jag dem hålla på, så länge min tid räcker el. har inget att passa just då. Det är klart att folk glor, men den stackarn som vill prata (inte bråka) ska man nog låta göra det. De märker snart om man är intresserad av deras berättelser och om man uppmuntrar dem, så mer historier kommer det. en god sak, de hinner inte då ta en slurk i flaskan.
Min syster skäms när jag stannar till och låter en alkis snacka med mig, men då får hon gå undan. Man kan inte ana hur dessa kan uppskatta en annans intresse att ta tid och lyssna. Där gäller det inte med fräs och pekpinnemetoden. Det kan kallas medmänsklighet när man kan ge lite ljus åt någon än nervärdera personen. sådana nervärderande personer finns tillräckligt i detta forum. ....fuchian....
Redigerat av fuchian: 23-08-2010, 18:50
|