Får jag passa på att fråga om ni tror att det kunde fungera med lågenergilampor också?
Vi har nämligen nyss flyttat och har ett varmgarage som borde vara isolerat och frostfritt (det återstår ännu att bekräfta eftersom vi som sagt är nyinflyttade!) och jag har funderingar på att försöka övervintra ett och annat där ute (främst en kruka med underblommor, en änglatrumpet som min mor vill ge mig - eventuellt ett par buskrosor). Ger mig nog på mera om experimentet blir lyckat, jag har alltid velat ha ett olivträd!
I garaget finns hyllor och jag tänkte hänga upp belysning + använda timer ca.12 timmar/dygn. För att få min sambo med så ska det a) inte vara för dyrt (billigt i inköp, billig elkostnad) och b) inte vara för invecklat

Därför tänkte jag som första alternativ lågenergilampor (billiga, drar lite el) och ev. någon växtlampa (hade en sorts glödlampor med UV ljus till andra växter för ett tag sen).
Lysrörsarmaturer och LED-lampor tror jag blir för dyrt för ett första försök! Vad tror ni, kan det fungera...?