CITAT (Solstorm @ 25-08-2010, 10:11)

Jag har silverbeläggning av något slag i kylskåpet. Jag har även riktigt låg temperatur, strax över nollan. Tycker att det är bra med silver, att det är bakteriedödande passar ju mycket bra där man förvarar mat. Det ska också minska risken för kylskåpsdoft och det stämmer, mitt gamla kylskåp fick kylskåpsdoft ibland och då tog all mat smak av det. Att maten håller sig längre och smakar gott längre är ju absolut resurssparande eftersom det då blir mindre mat som slängs, och då är ju silverbeläggningen miljövänlig.
Jag vet inte om det redan finns eller är på gång att det ska komma bl a sockor med silverjoner i. Det finns ju en del människor som har fruktansvärd fotsvett och det är ett stort problem för dem, visst är det bra med sockor som tar bort eller minskar doften för dem.
Silver är en betydligt farligare tungmetall än både koppar och bly. Den biologiska reningen i reningsverk slogs ut förr när man hade silvernitrat på fotopapper och folk framkallade foton hemma. Digitalfoto är mycket miljövänligare!