CITAT (Gossen Ruda @ 25-08-2010, 22:24)

Förra veckan var jag ute och letade steklar i skuggan av vindkraftverken på Risholmen i Göteborgs hamninlopp en inte helt vindstilla dag. Jag förstår varför de är placerade därute.
ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh ssSCHhh hela tiden.

Ja jag står ut någon timme men sedan blir jag irriterad i största allmänhet.
CITAT (Jan Lindgren @ 25-08-2010, 20:13)

Hej!
Du får vänja dig vid att ha 40 dB i sovrummet eller ha fönstret stängt. Du får också acceptera 70 dB infraljud. Om det ger skador eller inte råder det delade meningar om.
Det värsta med vindkraft är att det förorsakar mer än tre gånger större utsläpp av koldioxid per kWh än kärnkraft.
Att lite stora fåglar och fladdermöss blir ihjälslagna av vindkraftverken är förmodligen helt likgiltigt för förespråkarna.
MVH
Jan Lindgren
Det var ett ljud som höll mig vaken häromnatten. Har aldrig hört det förut och det är nog en halvmil till närmaste vindkraftverk. Funderar ändå på om det var det jag hörde. Ljud kan ju under vissa förhållanden höras långt. Det var ett buller som steg och sjönk timme ut och timme in. Låg nog vaken 3 timmar innan jag till slut somnade.
Kan det ha varit infraljud? Läste om en som beskrev ljudet som en jättelik respirator som stönar och suckar.