CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 28-08-2010, 14:59)

Och jag knatar runt överallt i naturen i högt gräs, skog mm. och får aldrig fästingar, jag byter inte kläder när jag varit ute i naturen isåfall skulle jag få byta om flera gånger per dag. Jag gosar även med hundar som kryllar av fästingar, bor i fästingtätt område (högriskområde för TBE). Inte vet jag vad jag gör, jag äter vitlök ibland men inte så värst mycket mer än vad jag tror de flesta andra gör.
Kanske det är vikten? Det var ju någon som forskat som upptäckt att myggor hellre biter överviktiga än icke överviktiga personer, kanske det är likadant med fästingar?? Jag väger inte så mycket snarare något underviktig än överviktig.
Intressant! Jag är inte överviktig men jag ligger på gränsen till diabetes typ 2 och har själv funderat på om sött blod kan vara intressantare. Dock borde det inte vara sött efter några timmar i skogen och barn får ju ofta fästingar så jag får inte ihop det riktigt ändå.
Lyckost dig Åsa som slipper dom! Jag håller på att bli fnoskig eftersom jag älskar att gå i skogen. Förra hösten blev jag så trött på alltihop så jag stannade hemma.
Redigerat av Christa: 28-08-2010, 14:11