Medlem
Antal inlägg: 3 778
Medlem nr: 6 894
Jag får fästingar när jag är ute i skogen hur mycket kläder jag än har på mig. Jag börjar bli väldigt trött på det och undrar om ni har några råd.
Hjälper det att äta vitlök? Någonting borde det vara som gör att de föredrar vissa människor. Min sambo får nästan aldrig några på sig.
Är det vanligare med fästingar i vissa områden eller har de blivit vanligare i största allmänhet?
Där jag bodde tidigare fick jag nästan aldrig fästingar men här hade jag sju stycken på mig efter första svampturen 2004. Vi letar hus på landet och det vore bra att bo i ett mindre fästingtätt område men det kanske har ökat överallt?
Brukar ni få fästingar när ni är ute i markerna? Jag har börjat ha ljusa byxor på mig för att kunna ta bort dem direkt och då får jag plocka hela tiden. Undrar om det alltid är så många som kryper utanpå kläderna och det bara är det att jag inte sett det tidigare?
Det där med insulinvärden och att vara attraktiv stämmer då inte på oss iallafall, ett år hänger de jäklarna i klasar och nästa år lyser de med sin frånvaro. På oss båda, i samma skogar som alltid.