CITAT (Monica zon 1 @ 28-08-2010, 21:26)

GRATTIS!
Super skoj med koloni - tycker i alla fall jag.
Köpte min för exakt ett år sedan. Har fått fantastisk hjälp här av medlemmarna via Odla, och skoj att ha nu någon jag kan dela med mig till också....
Vet inte om din är endast för odling eller blandat med blommor.
Mitt tips är (om du har blommor och växter) att ta det lugnt första året, vänta och se vad som kommer upp, gräv inte för mycket, kan finnas både de ena o andra lökarna och vilande växterna gömda i jorden. Själv har jag fått fantastiska överraskningar under hela våren och sommaren.
När det gäller odling, så har jag haft både med och motgång, men mitt råd är att pröva, välj något som du tycker om. Under de fast länkarna här på odla har jag hittat information om vad som är lättodlat och valt att satsa på det, men kaniner ch sniglar har också gillat det jag planterat så allt blev inte lyckat första året, för mig...
Stort Lycka till, och återkom gärna med bilder här om du har möjlighet?
/Monica
Tack Monica! Ja, det ska verkligen bli roligt det här! Jag har tänkt ha både blommor och mer matnyttiga grejer. Bra råd att ta det lugnt med grävandet och se vad som kommer upp. Jag ska nog försöka fundera ut vad jag vill börja odla och hur mycket plats som behövs till det och sen bara gräva upp den jordbiten och låta resten vara. Ska bli spännande att se vad den förra odlaren har lämnat kvar. Jag lovar att fota så småningom!
CITAT (Peztis @ 29-08-2010, 10:16)

Grattis till din lott!
Måste ju tipsa dig om Blomkronans
blogg, hon fick sin lott för ganska exakt ett år sedan och hon kämpade rejält med den i höstas.

Tack för den härliga länken, jag har läst jättemycket

En del kamp får man nog räkna med att det blir ja, kan tänka mig att ogräset har haft fria tyglar på min lott ett tag.