alla växter är ute förutom papaya, annans, basilika, Murraya paniculata och Sterculia spp. Papedalime och limen tog jag in under natten annars är allt ute. änglatrumpeterna och fuchsiorna mår som bäst ute nu hos mig.
fikonen, nerium, oliverna, mastixbuske, granatäpple, citrusarna, palmerna får/kommer få sin behövliga vintervila ute nu så dom mår bra. dom tas in precis innan frosten slår till.
nästan alla mina växter står ute åtminstone 1 - 1,5 månad till. beroende på hur frosten slår till. sedan kan man ju ta in under natten och ta ut och ha några ute till nov-dec. allt beror på hur vädret här.
dock snart om någon vecka tas fler tropiska växter in som exempel inne hibiskus. annars är det bara skönt att ha dom ute så länge det går tycker jag. blir fruktansvärt trångt inne i lägenhet och i källaren. och det blir svårt att vattna alla och det blir mörkt för dom och ohyra kan komma lättare. dom som övervintrar i källaren mår nog skit och skulle hellre vilja vara ute i september väder.
CITAT (skogstroll @ 31-08-2010, 11:58)

Snart tar jag in strelitzian den stackaren som jag borde delat i flera i sommar, den är uppdragen från frö på 70-talet och har aldrig blommat

om jag fick den att blomma skulle jag anordna ett stort kalas.
låt den få lite höstkyla utan att utsätta den för frost. har du tur så triggas den igång att blomma av det. mina kommer inte in förens precis strax innan första frostnatt.