Vi hade i alla fall tur med vädret!

Regnet kom när vi var på väg hem.
Första anhalten var Stolpens trädgård i närheten av Kristinehamn, som drivs av Jonas Grund (Webbrådgivare på gröna rum och så har han arbetat på Göteborgs botaniska) och hans fru Lucja Then. De hade intressanta sorter av Rhododenron, Azalea, Magnolia, Kalmia, japanska lönnar och lite ovanliga träd, buskar och perenner. De gula magnoliorna var slut, vilket min plånbok tackade för

Men det blev en del annat handlat:
Clematis rehderiana( Nu är jag verkligen kär!

), en liten röd lönn, hosta `praying hands´, Stjärnrams(Smilacina stellata), en namnlös miniastilbe, Miscantus sinensis`Strictus´,Korstörne(Gleditsia triacanthos),Perukbuske(Catinus`Royal purple´), fackellilja Ìce queen´, daglilja(minns inte namnet) och några växter till som jag också glömt. Minnet är bra, men lite kort
Jag ska inte ha allt själv,en del är till självförvaltningen
Det var himla trevligt och lärorikt för Jonas hade massor att berätta och han svarade villigt på alla frågor. Vilken entusiast!
Efter lunch gick resan vidare mot Årjäng, där vi besökte Elises blomsterlökar. Inte så imponerande den här tiden på året kanske, liljorna, perennerna och allt i växthuset har ju "gjort sitt redan", men det fanns mycket roliga lökar. Såg ut som godisbordet var uppdukat, bara att ta en påse och börja plocka
Kom därifrån med en massa olika narcisser, tulpaner,vita kungsängsliljor och lite annat smått o gott. Men det bästa av allt var kaffet de bjöd på, Elise hade bakat så mycket gott!!!

Gissa vem som åt mest

Någon hade i alla fall lite ont i magen sen!
En låång men urkul dag hade jag i alla fall !