CITAT (Meriona @ 01-09-2010, 12:37)

Konstigt folk helt enkelt, det lönar sig nog inte att tala med dem. Jag skulle tagit upp det med hyresvärden, det är säkert fler än du som fått nattsömnen förstörd.
Det lönar sig alltid att prata med folk. Varje år är det en massa gnäll om folk på ön, den sköter inte det och den gör fel med det. Gnäll gnäll gnäll. Alla bara gnäller bakom ryggen. Sen visar det sig att väl någon tar upp det med den berörde hade den personen ingen aning om att denne gjort fel.
Ett exempel. I flera år gnälldes det om en som har båten på vår brygga. Han töjde båten dåligt. En person påstod att han tagit upp detta men den berörde skiter i det för han är dum i huvudet. I år gick närmsta båtgrannen upp till den berörde och pratade med honom om att båtarna skavde mot varann, lugnt och sansat. Vad hände då? Jo, personen hade ingen aning om att hans stora båt störde de andra båtarna, han gick genast ner och flyttade sin boj utåt och såg till att båten blev bättre töjd. Bad dessutom om ursäkt för sin nonchalans.
I flera år har det varit ett jävla gnäll och skitsnackande helt i onödan.
Förra året var det vi som råkade ut. Vi hade ingen mjölkkärra (eller cykelkärra, välj själv vad du vill kalla den), och det är en bit från bryggan upp till stugan. När vi hade mer grejer eller om jag åkte ensam använde vi trädgårdstraktorn, det skedde kanske 2-3 ggr/v. Sen fick vi bakvägen höra ett gnällande om att vi körde för mycket med traktorn och det var störande. Fick höra att det pratats i flera år, och vi hade ingen aning. Jag blev skitsur och gick och snackade med dem som gnällt, men då lät det ju annorlunda, vi var inte ett dugg störande och visst förstod de att vi behövde ha traktorn och bla bla bla.
Men i vilket fall har vi nu köpt en mjölkkärra. Och gräsklippningen ner till bryggan blivit lidande förutom under semestertid för att vi inte åker dit och klipper längre, men nu stör vi i varje fall inte längre och det hoppas jag att de är nöjda med.