ja, ni ser ju att man kan göra lite hur som helst!! jag har inte haft uterum i 8 år,de första åren jag hade min änglatrumpet, stod den ute... har alltid klippt ner den ordentligt... bor i zon 5-6 . önskar jag kunde visa bild på när den var helt översållad med blommor, och gigantistk stor... men jag hade ingen digitalkamera då, tyvärr.. stod i full blom i juli... 65-70 blommor... kanske beror på norrlandsklimatet?? ljust dygnet runt halva sommaren?? eller sorten? vet tyvärr inte vilken sort jag har... men nu har jag köpt frö till nya, auberginfärgade, dubbla... spännande att se hur det blir med dom!
men måste iallafall tillägga, att jag står fast vid att det HAR betydelse NÄR dom tas fram! det har mina 8 års erfarenhet visat!! just med mina änglatrumpeter... (det säger sig ju självt tycker jag... en växt tar ju en viss tid på sig från att komma igång att växa, till blommning.. så ju tidigare den kommer igång, desto tidigare blommar den!!) för har jag tagit fram dom i tid.. i mars ungefär, så har dom blommat i juli, och i år när jag tog fram den i maj, så blommar den nu, i september...
Redigerat av mimmi 1: 04-09-2010, 23:33
|