CITAT (Överbölingen @ 08-09-2010, 23:43)

Nog har jag stått inför den där jäkla väggen några gånger under mina dryga 70 år. En gång gick jag till läkare och fick exakt den hjälp jag behövde. OK att den läkaren kände mig men det grundläggande rådet var: Fundera ut en ny utmaning och kasta dig in i den med hull och hår. 14 dagars sjukskrivning pga "insomniaproblem". Psykisk depression i protokollet är inte bra om du skall söka tjänst någon annan stans. fundera under tiden på vad du vill fixa!
Krymp alla krav på "måsten". Ingen måste någonting annat än att betala räkningar i tid. Du snavar inte i dammet om det ligger kvar en dag till. Trädgården faller inte samman om du skiter i rensningen den här veckan eller nästa. Generellt sett, om du förstår vad jag menar. Det gäller familjen också.
Men kontakta din läkare. Fundera över kärnan till problemet. Var rättfram när du presenterar din situation. Rakt på!
Håller med om nästan allt! Jag tycker dock inte att du, malcolm, behöver oroa dig över att få diagnosen depression - tvärtom, med rätt diagnos får man också rätt behandling. Om du framledes skulle ha oturen att möta en potentiell arbetsgivare som är rädd för psykiska diagnosr så har du ju redan tillräckliga fysiska diagnoser att visa upp. Sköt om dig, grabben!