CITAT (malcolm @ 10-09-2010, 18:16)

Tack alla för goda råd och uppmuntrande ord! Har nu kommit på ett sätt som jag tror kommer att fungera och det går ut på att ta lite i taget och inte se berget framför sig precis som Katie säger:
1/ töm sophinken
2/ ta en dusch
3/ diska
4/ läs hela morgontidningen
5/ lägg tidningen i pappersinsamlingslådan (uj vad långt)
6/ drick morgonkaffet på altanen
7/ dammsug hemmet
8/ kliv ur sängen
En lista kan bestå av de mest banala saker i vissas ögon men de är blytyngder på en som mår dåligt.
Den 15/9 skall jag påbörja en 6 veckors kurs hos Af i samarbete med vårdcentralen som handlar om att må bättre och jag skall självklart vara med på den. Har tittat på ett otal avsnitt av "arga snickaren" (TV 5 play) de senaste dagarna och inser att jag måste ta tag i mitt liv, gör jag inget, händer inget heller och jag skall börja med att ta minst en timmes promenad varje dag innan jag sätter mig framför datorn och framför allt äta frukost/lunch vilket jag oftast hoppar över. När det gäller kursen hos Af har jag bestämt att jag skall promenera dit och inte ta bilen (ca. 3 km) för att få lite motion och frisk luft.
Jag skall också bestämma dag för dag vad jag skall ta itu med imorgon och planerar att starta en tråd som heter malcolm:s projekt vilket kanske inte låter så intressant för de flesta men de som är intresserade kan ändå få se hur det fortskrider och kanske peppa mig lite vilket jag behöver. Imorgon skall jag flytta böcker/videofilmer upp till dotterns fd. rum för att få bättre plats i bokhyllan i mitt sovrum vilket inte bör ta mer än någon timme. Det får räcka med det så länge, startar tråden malcolm:s projekt nu.
Mycket klokt!! Lycka till!
Anki