CITAT (malcolm @ 08-09-2010, 18:18)

...inser att jag står ensam här i världen. Det är inte så roligt att hålla på när ingen uppskattar eller ger respons för det man gör och då får det vara.

Känner verkligen igen det där och har väl inga tips att ge eftersom jag själv inte kan ta mig ur samma situation. Men när jag läste om det där med listor så kom jag på ett tips jag fick en gång och som jag sen följde ett bra tag, det kändes bra och hjälpte mig. Fråga mig inte varför jag slutade. Det var ett litet häfte som jag varje morgon skrev 3 saker i som jag skulle göra samma dag och som jag såg fram emot, inga måsten alltså utan något trevligt. Det behöver inte vara något stort utan det kan vara "klappa katten". Sen på kvällen skrev jag 3 saker som jag hade gjort som kändes bra. På något sätt fick jag mer positiva tankar på det sättet. Struntsamma om man bara skriver "klappat katten" och liknande varenda kväll, det kan nog få en att uppskatta det man har lite mer. Häftet hade jag fått av en kompis och det var vackert, bara att ta fram det var därför trevligt.