CITAT (Myosotis @ 11-09-2010, 09:45)

Det där låter otroligt vettigt. Tror t.o.m att det skulle vara nyttigt för alla och envar i detta stressamhälle vi byggt upp. Man hinner liksom inte stanna upp och bara känna. Och just positiva saker...man ser inte skogen för alla träd. Vi har mycket mer att vara tacksamma för än vad vi har problem i de allra flesta fall. Det är bara det att vi inte fattar det...har inte haft tid. Det är faktiskt en "insikt" som jag fått i.o.m att jag själv blev sjuk. Nu kan jag faktiskt oftast se det positiva med att inte kunna jobba lika mycket som andra gör, även om det ibland känns som en stor sorg (man är väl inte mer än människa). Jag får tid att få tänka/grubbla mer över livet i största allmänhet och har börjat fatta...verkligen fatta...hur fel ute vi egentligen är. Vilka felaktiga värderingar vi har. Det här kan säkert låta säkert pompöst och lite larvigt men jag hävdar bestämt att jag har rätt. Ni som tycker att detta bara är klyschor har bara inte "fattat" ännu.
Malcolm...detta tuffa du går igenom just nu kommer du att bära med dej resten av ditt liv och göra dej till en klokare, mer empatisk och starkare människa, jag lovar. Jag förstår till 100% om du inte kan tro på det här just nu, när du är mitt i "avgrunden" men det kommer om du inte låter den här erfarenheten göra dej bitter. Försök se fram emot det jag "avslöjar"

nu med nyfikenhet. Nyfikenhet är också en bra drivkraft för att fortsätta kämpa. Du kommer att ha en erfarenhet med dej i bagaget som gör dej viktig för andra som kommer att hamna i en sådan situation som du befinner dej i just nu. För den människan kommer du att bli väldigt värdefull. Du kommer att framstå som ett levande exempel som "kunda han, så kan jag...".
Jag håller tummar och tår för att du ska lyckas vända blicken åt rätt håll nu!
Styrkekramar
/Cacki