Medlem
Antal inlägg: 471
Medlem nr: 2 392
Hej på er! Var ute o pincerade ett av mina äppelträd o upptäckte att många av bladens undersida hade en sammetslik rosaröd beläggning. Är det någon som vet vad detta är? Mvh
Medlem
Antal inlägg: 9 115
Medlem nr: 126
Jo, det där med nedslagna växter har man fått en hel del av denna sommar. Det har också växt så det knakat. Växer är optimistiska - rätt upp bara som om inmgen fara fanns och sedan platt fall... Men mycket har också blivit häftigft starkt i år tycker jag. Mina solrosor är ca 4 meter höga med stora blommor uppe i skyn. Flera myntor och anisisopen är lika långa som jag med långa härilga blomstjälkar...
Om det regnar ordentligt eller ofta behöver man ju inte vattna. Men jag måste vattna mitt glanskörsbär trots det regn jag fått här, det har varit för lite trots att det kommit skurar lite då och då.
Man ser när det börjar sloka. Jag missade det en gång och bladen hängde platt intill grenarna på stackaren, men det tog sig fint ändå vid vattning. Och när jag tittar närmare på det nu ser jag att det vuxit 50 centimeter - mer än jag tyckte först. Duktiga träd!