Hej! Jag gillar Myos förslag att ta bort granen i Skåne. Tyvärr är det så att granen på naturlig väg har vandrat in i Skåne så Myos förslag är inte naturenligt. Jag tog hem en stor maskin och högg ner de flesta granarna hemma. Jag är däremot lite tveksam till att öka komängden. Metan är inte trevligt. Varför inte hästar istället. De är också goda att äta. Att ha en massa betesdjur gör att vi inte kan ha varg här. Bra!
Ska jag titta på miljön i övrigt så vill jag ha bort lågintensiv odling. Det är en teknik som endast duger i hemträdgårdar där den inte gör skada. Nya kärnkraftverk så att vi får maximalt med nästan koldioxidfri energi. Större satsningar på biobränsle till fordon. Många bra saker är på gång men jag tror att det går att öka takten. ( dimetyleter, metanol, etanol från cellulosa, tallolja ) Mer växtförädling.
På regionalplanet så vill jag ha bort landstingen, förstatliga skolan, ge människor fler alternativ att välja bland.
På riksplanet behöver vi en generösare invandringspolitik, bättre rehab, ett nytt skattesystem där vi inte lurar folk genom att kalla skatter för avgifter, Förändra arbetslöshets- och sjukersättningarna. ( Inför en låg ersättning som gäller alla och är skattefinansierad. De som vill ha högre ersättningar skaffar försäkringar från bolag eller fack. )
Det är några av mina akuta förändringar om jag fick bestämma. Jag har inte ens lyckats få bestämma hemma så det är ingen risk att jag får bestämma på något ställe. ( Jag får säga som min far. Han fick bestämma alla viktiga saker som interplanetära förbindelser och liknande. I övrigt bestämde min mor. ) MVH Jan Lindgren
|