CITAT (*Stintan* @ 14-09-2010, 10:49)

Hur många drabbade tror du har råd att söka privat psykiater? Tycker också det låter som om du missat något. Tyvärr används "gå in i väggen" alltför vidlyftigt av en del.
Jag passade inte in i den svenska psykvården efter sviterna fr. hemmet, men jag tackar min make som skaffade massa info och till slut hittade personen (psykiatern) i fråga som hade liknande fall och efter första besöket visste vi att det är lösningen för min del.
Jag rensades ur all medicin och jag behandlades under hypnos (det kollades om jag kunde det). tänk, att landstinget betalade min privatvård och uppehälle varenda gång jag el. vi bägge flög dit.
flygresan fick vi betala själv, men det var ju småpotatis.
Att råka träffa en svensk psykiater som säger rätt ut att du är inte sjuk men vad det är, kan han inte ge svar på mer än att det har med min barndom att göra.
Vi gjorde första besöket i egen regi och visade min psykiater de resurser o att de (mina psykiaterna) började sammarbeta o hålla kontakt under den tiden jag hadde dessa resor. Jag intelligenstestades, för att utesluta annat, vad det nu var de ville se. Jag ger inte ett skit för den svenska psykvården, den som inte är privat. ..fuchian...
Redigerat av fuchian: 14-09-2010, 11:39