CITAT (Red Top @ 14-09-2010, 18:31)

Jag tycker Camilla var/är stark, som står upp för sina medmänniskor. Jag lärde mig i alla fall en viktig sak av inslaget.
Det värsta är när den deprimerade blir tyst. Eftersom det kan vara ett tydligt tecken på att man bestämt sig.
Det var också bra att få påpekat att det är bättre att "störa" en gång för mycket än att hålla sig borta från den som mår dåligt.
Jag letade upp statistik på självmordsförsök. Det är skrämmande läsning. Sedan 1987 är det framförallt i gruppen 15-24 år, som självmordsförsöken ökar.
Det ser jag som ett tecken på att vi lever i en allt hårdare värld där framförallt de unga inte klarar av trycket.
Och inte blir det bättre av att så många går arbetslösa. Det är inte nyttigt för någon att känna att man inte behövs och att ständigt få höra att man tillhör en problemgrupp.
Det värsta är när dom deprimerade isolerar sig. Då räcker det inte att slå en signal på telefonen för att prata. Vederbörande svarar helt enkelt inte. Hon sa ju det Camilla, hon försvann till Indien utan att någon visste var hon var.
Det är otäckt och man känner sig hjälplös när man inte får kontakt.