Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Uppgrävda löktråg, Vildsvin, grävling, tonårig räv?
          Lilla hjärtat
          Inlägg 15-09-2010, 09:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 361
          Medlem nr: 24 785

Jag är lite syrak. För ett par helger sedan handlade jag massor av lökar. I onsdags fyllde jag sex tråg med lökar jord och benmjöl. Fortsatte i lördags med ytterligare tre tråg. Allt i rosa och vitt. Det skulle bli så fint i vår. Jag har verkligen planerat de där trågen.

Men i morse låg ett par på grannens gräsmatta. Upp och ner. Lökar över allt. Och etiketter. I pallkragen där jag hade ställt alla löktråg i väntan på att de ska få plats i rabatten (dahliorna ska upp först) var lökar och jord bortkrafsade.

"Så är det att bo på landet", sa mamma och fortsatte: "men det är väl lite av charmen".

Nej, inte just i mina löktråg. Skulle bra gärna vilja veta vem som har roat sig i natt. Räven är misstänkt men jag tror mest på en grävling. Vi har haft dem busande här i trädgården tidigare - fast då har de mest jagat varandra på lek.

Lökarna är nedpetade igen ... men frågan är vad som ligger var. Får väl se vad som kommer upp i vår och plantera om så att allt blev som jag hade tänkt mig.

Sabbade löktråg

Ha en bra dag. Nu ska jag se till att ha trevligt i stället. Ska följa med grannen ut och åka häst och vagn. Mycket mysigare än att städa upp efter tonårsdjur.

Solsken
          //Linda

--------------------
          http://krukmakerskan.blogspot.com

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 17:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon