Jo men snälla du 35% i skatt är väl inget konstigt att man får betala ? Då får man ju behålla 65% d v s 1, 3 millar i din mans fall . Dessutom är det frivilligt att ha eget företag , eller hur ?
Det finns många andra som också får offra massor med tid på sitt jobb utan att kunna få ta ut 1,3 millar , massor med folk som pendlar flera timmar till jobbet varje dag, folk som veckopendlar för att överhuvudtaget ha ett jobb .
De är borta från sin familj en vecka i taget så inte är det bara egna företagare som är borta från hem och familj men när det gäller företagare är det ett eget val att göra så medan det för andra är det enda sättet att kunna få ett jobb och försörjning .
Det är alltid en fråga om att prioritera , antingen ha eget företag och försumma familjen eller vara anställd och kanske ha mer tid för familjen.
Jag får ju betala 32 - 33 % på min sjukersättning i skatt och den är inga två millar . Den som är min situation får betala mer skatt än den som jobbar , mer än ålderspensionärer , ja mest av alla eftersom jag är arbetsoförmögen p g a en olycka och under 65 år.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|