CITAT (Bengalow @ 17-09-2010, 23:49)

Vår hund Ouzo är extremt känslig för smällare, och hans skakningar påminner mest om epileptiska anfall när det är som värst på nyårsafton. Han vet inte var han skall ta vägen, för att komma undan oljudet. Jag vill inte ta ifrån folk deras firande, men här börjar smällandet långt före jul. Det måste vara en mardröm för djuren, som inte tål detta. Finns det några piller att ge?
Be din veterinär skriva ut lugnande till hunden / katten så de klarar sig under nyår, påsk och andra tillfällen när det skjuts raketer.
Min äldsta hund har alltid varit rädd när det smäller. Hon klarar inte ens en klicker. När hund nummer två kom in i familjen lugnade hon ner sig lite. Han brydde sig inte ett dugg om att det small överallt runt huset.
Nu på senare år har jag märkt att han blir lite orolig han också när det smäller. Han har börjat höra sämre och jag tror ljudet låter annorlunda för honom nu.
När han börjar hetsa upp sig så får han order att 'vakta pippin'. Fördelen med en hund som tror att allt med fjädrar, från zebrafinkar till gäss, kan vallas. När han får kommandot för att hålla ett djur så är han helt fokuserad på att eye:a, i detta fallet, sparvpapegojan.
Hund nummer tre bryr sig inte ett dugg. Hon släpper en fis, lägger sig på rygg och snarkar tills det hela är över.
Misstänker att en bomb skulle kunna brisera brevid henne utan att hon skulle vakna.
Katterna bryr sig inte så läng de är inne. Är de ute så klättrar de på dörren för att bli insläppta.