CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-09-2010, 17:39)

Debatteknik, vad är det? här fungerar det i alla fall inte. Att skilja mellan person och sak är svårt, jag vet men min sambo har varit i idrottsrörelsen i hela sitt liv nästan och även i andra föreningarna så han försöker alltid att påpekar det och säger att det är viktigt.
Anma när du frågar så direkt så vågar jag svarar direkt. Jag tycker att du är mycket agressiv. Du skriver att när du har rätt....... jag du vad eller vem säger att det är rätt vad du säger? Från din sida sett, kanske men du gör dig inte besväret och ser det från en annan sida. Da kanske du har alldeles fel?????
Så lite mera tolernas vore bra.
Men du är inte ensam om det. Det finns många som tycker omn att hacka.....
När det handalr om politik, så har många en så ensidigt syn på allt. Man ser bara sin ståndpunkt, man gör sog inte ens besväret att tänka efter. Kanske också någon annan har rätt, en bra syn på något. Jag saknar det. För jag tycker att man skall kunna diskutera allt för och emot men det är helt omöjligt här
Elisabeth
Men herregud ... hur menar du?
Om jag har en politisk åsikt ... får jag då inte framhäva den???? Måste jag "tänka efter" som du säger ... och komma fram till att den som hade motsatt åsikt ... kanske har rätt i sin åsikt ... även om den går tvärtemot min ... eller hur menar du?
Samtidigt menar du att vi ska kunna diskutera för o emot ... men snälla ... hur ska man kunna det om man inte får stå för sin åsikt?