CITAT (Anma @ 19-09-2010, 19:15)

Ingen utpressning i detta fallet. Det som hållit personen här är just vetskapen om hur ont det gör för de som är kvar.
Jag börjar bli riktigt förbannad på psykvården i Uppsala län. Vet bara inte vart jag ska vända mig för hjälp. Har pratat med hur många läkare som helst senaste åren som nickar förstående och lovar bättring, men inget händer.
Tyvärr är det så att den vanl. sjukvården inte kan/vill ge ett mer adekvat hjälp att kunna återhämta sig, att det gör ont, vet nästan varenda kotte, men när det gäller att handla, då räcker de inte till. Oftast har de en måttstock hur länge och hur ont det "brukar" göra, men vi är inte lika för katten!
Jäkla sätt att behandla en hjälpsökande, kan inget mer än bli arg.
Jag har annat i tankarna som kanske vore bättre alternativ, men då ska man hitta en psykiater som kan sina saker.
Har varit med om 2 fall som jag fick hos mig, de hade rullat runt i hela psyket innan dess och när man hörde och anade att detta går inte så skickade jag dem vidare och de är i form och lever sitt liv.
det handlar inte om hokkus-pokkus, som jag nu kanske får påpekad av henne som är efter mig i denna tråd, men det bryr jag mig inte om. .... fuchian .....