Mycket intressant och faktiskt underhållande utveckling denna tråd tagit senaste dagarna.
Med facit i hand kan man ju konstatera att ett av mina inlägg som fick en del av er att helt tappa sans och balans, nämligen att sjukförsäkringsfrågan knappast skulle bli en av de viktigaste frågorna för valutgången, snarare visade sig vara klarsynt än cyniskt och egoistiskt.
Samma gäller att de bloggar och tidningsartiklar som användes i debatten sista veckan innan valet inte fick något genomslag, det är väl ganska självklart att man inte kan grunda sin politiska ståndpunkt på ett så subjektivt dokument som ett blogginlägg. Det går helt enkelt inte att dra några slutsatser av ett sådant dokument såvida man inte har tillgång till bakomliggande fakta, vilket varken jag, ni eller väljarkåren torde haft. Detta verkar väljarkåren förstått, trots Sahlins viftande med diverse tidningsartiklar under slutdebatten blev ju resultatet för hennes parti katastrofalt, - 4 procentenheter dryg toch partiets sämsta reultat på 96 år. Med detta säger jag inte att det omdebatterade blogginlägget inte speglade verkligheten, bara att varken ni eller jag har en möjlighet att avgöra detta.
Så ha det bra så länge, själv tänker jag ta en paus från Odla och ägna mig åt något mer givande än det tjafs som råder här för närvarande. Gita P.s Och Amna, ett gott råd, ge dig inte in på några konstdiskussioner P.s
|