Har inte kunnat smälta detta med SD´s inträde i de offentliga rummen ännu och tankarna är något osorterade men jag känner mig faktiskt rädd. Känns som om allt käbbel om kronor hit och dit ganska snart kommer att vara oväsentligt.
Sverige har för mig alltid varit ett tryggt samhälle, ingen millimeterrättvisa förstås men det har funnits en strävan hos alla, oavsett politisk tillhörighet att skapa ett samhälle där vi alla kan leva i fred med varandra. Våra politiker är demokrater uti fingerspetsarna och, det är min absoluta övertygelse, i huvudsak ärliga.
Nu har vi fått en riksdagsledamot som påstår att vi alla kommer att tvångskonverteras till islam, om inte kommer vi att dödas

och vi kommer att få ett inbördeskrig!!!
Känns det tryggt? Känns det som om denna person vill Sverige väl? Nu hårdnar konflikterna och vad kommer då att hända? Ingen kan vara så aningslös att tro att ökade konflikter bara drabbar invandrare, det kommer att drabba oss alla på ett eller annat sätt.
Vi lever i en global och orolig värld och flyktingströmmarna kommer att öka, inte minst pga klimatförändringar. Idag är det de fattigaste länderna som tar emot flest flyktingar och vi kommer aldrig att kunna stänga våra gränser eller skall vi ha en Berlinmur runt Sverige?