Tja, han är nog inte helt fel ute den gode Åkesson, tjusigt namn förresten.

Varje muslim har som sitt ädla syfte att omvända alla de möter till den enda rätta läran så vem vet vad som händer? Inte för att jag tror att det händer så mycket, det är en hel del av muslimerna i Sverige som långsamt lämnar tron och vi borde hjälpa dem så mycket som möjligt på vägen och här försvinner kristendomen sakta men säkert. Det är barnen som vi måste försöka påverka, de vuxna är nog förlorade. Fram för ett religionsfritt Sverige.
På tal om muslimer, detta hände i fredags vid sommarstugan. Vid kvällningen noterade jag en buss som stod länge vid en hållplats på andra sidan sjön. En vanlig linjebuss, linje 611 tror jag det var. 1 km bort men med en kikare på 20 ggr förstoring gick det att se in i den upplysta bussen. Föraren var ensam men han höll till i mitten vid utgångsdörrarna där han gick fram och tillbaka, var nere på golvet och verkade leta efter något. Det var först när han plockade upp sin matta och gick tillbaka till förarplatsen och körde iväg som jag fattade, han bad!!! Solen gick ner och då var det tid för den rättrogne muslimen att be. Fast jag undrar om bönen gillades för han bad åt väster och vad jag vet ligger Mecka i sydost. Västtrafik skulle kanske utrusta sina bussar med Meckakompasser så att förarna kan be åt rätt håll.