CITAT (Red Top @ 20-09-2010, 21:56)

Nix!
För att du ibland är lite för gubbig i din fördomsfullhet.
När träffade du senast en muslim som försökte föra dig in på"den rätta vägen".
Har aldrig hänt, vilket kanske är tur för jag kan vara ganska rakt på sak(verbalt), men jag kan lite av vad som står i koranen. Skulle nog vilja kunna mer för att kunna bemöta ev möten.
Jodå, jag har sett en hel del.

Nakenbadare och älskande par mm. Fn kommer det då och då en mamma med dotter och tvagar sig och tvättar håret. Det kvittar hur kallt det är i vattnet, i skall de. Dottern är nånstans mellan 15 och 20 och mamman 40-50. Eftersom de alltid badar på samma sätt på samma ställe behöver jag numera inte ens ta fram kikaren för att veta vilka de är.

Nöjer mig med att notera att de är där och kollar vattentemperaturen. Förra året var temperaturen vid sista noterade doppet 8 grader. Brrrrr.
CITAT (Jan Lindgren @ 20-09-2010, 22:04)

Hej!
Gunilla tar upp ett stort problem med SD. Det är faktiskt två millioner sk invandrare i Sverige. Två miljoner svenskar som SD tydligen inte vill ha här. Måtte det bara bli denna perioden SD får sitta i riksdagen. Man kan förstås hoppas att det går samma väg med SD som med KD. Idag har KD tonat ner religionen så mycket att bara namnet är kvar.
Jag erkänner att jag är part i målet eftersom jag är gift med en flykting. För SD är jag nog en förädare.
MVH
Jan Lindgren
Vad jag kommer ihåg är att SD vill begränsa invandringen, inte slänga ut redan invandrade. Med tanke på att vi har 400 000 arbetslösa redan nu tycker jag att det är en bra politik även om detta inte är PK.
PS. Kanske kommer kravet på att slänga ut redan invndrade senare men det är nog svårt.
Redigerat av Gossen Ruda: 20-09-2010, 21:11