Som ni kanske har läst i andra inlägg, så har nåt snille stulit min bilstereo.
Stereon satt i bilen när jag köpte den. Bilen är köpt för 2,5 år sedan, årsmodell -99.
Eftersom jag inte har nåt kvitto på stereon erbjuder försäkringsbolaget mig 400 kr för stereon.
När jag nu kollar runt lite på nätet ser jag att den här stereon beräknades finnas i butik för första gången i mars 2006. (Snillet som stal stereon var ju iaf snäll och lämnade instruktionsboken, annars hade jag inte haft en susning om vad det var för stereo

)
Jag börjar misstänka att den här stereon kostade en bra slant för den som köpte den första gången.
Var hittar jag info om vad stereon kostade ny?
Hur gammal ska stereon vara innan försäkringsbolaget anser den vara värd 0 kr?
Är det verkligen korrekt att jag måste kunna visa upp ett kvitto på stereon? Köper du en begagnad bil köper du ju även extrautrustningen. Om jag köper en begagnad bil igen, måste jag avkräva säljaren kvitton på vinterdäck, alufälgar, motorvärmare, farthållare osv...??
Har mitt försäkringsbolag lurat mig?
Stereon heter/hette Pioneer DEH-P55BT. Kan nån hitta en tillförlitlig sida med prisuppgift, är jag evigt tacksam.
Det är nog djävligt att vara utan bil i åtminstone 3 veckor, jag vill inte gå här och känna att jag eventuellt blivit lurad av försäkringsbolaget dessutom.
Kan ni hjälpa?