Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gamla prisuppgifter på bilstereo,, var hittar jag det?
          Margith
          Inlägg 21-09-2010, 11:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Som ni kanske har läst i andra inlägg, så har nåt snille stulit min bilstereo.
          Stereon satt i bilen när jag köpte den. Bilen är köpt för 2,5 år sedan, årsmodell -99.
          Eftersom jag inte har nåt kvitto på stereon erbjuder försäkringsbolaget mig 400 kr för stereon.

När jag nu kollar runt lite på nätet ser jag att den här stereon beräknades finnas i butik för första gången i mars 2006. (Snillet som stal stereon var ju iaf snäll och lämnade instruktionsboken, annars hade jag inte haft en susning om vad det var för stereo shy.gif )
          Jag börjar misstänka att den här stereon kostade en bra slant för den som köpte den första gången.

Var hittar jag info om vad stereon kostade ny?
          Hur gammal ska stereon vara innan försäkringsbolaget anser den vara värd 0 kr?
          Är det verkligen korrekt att jag måste kunna visa upp ett kvitto på stereon? Köper du en begagnad bil köper du ju även extrautrustningen. Om jag köper en begagnad bil igen, måste jag avkräva säljaren kvitton på vinterdäck, alufälgar, motorvärmare, farthållare osv...??

Har mitt försäkringsbolag lurat mig?

Stereon heter/hette Pioneer DEH-P55BT. Kan nån hitta en tillförlitlig sida med prisuppgift, är jag evigt tacksam.

Det är nog djävligt att vara utan bil i åtminstone 3 veckor, jag vill inte gå här och känna att jag eventuellt blivit lurad av försäkringsbolaget dessutom.

Kan ni hjälpa?

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ingrids
          Inlägg 21-09-2010, 11:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem nr: 8 727

Elektronik blir fort föråldrad och värdeminskningen går därmed också fort. Försäkringsbolag går mig veterligen aldrig på nypriset på en fyra år gammal bilstereo utan utgår från värdeminskningen eller vad en motsvarande stereo skulle kosta i dag, d.v.s. vad det skulle kosta dig att ersätta den stulna stereon.

--------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig

Citera
          Huggorm
          Inlägg 21-09-2010, 11:54
          Länk hit: #3

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (ingrids @ 21-09-2010, 12:51) *
          Elektronik blir fort föråldrad och värdeminskningen går därmed också fort. Försäkringsbolag går mig veterligen aldrig på nypriset på en fyra år gammal bilstereo utan utgår från värdeminskningen eller vad en motsvarande stereo skulle kosta i dag, d.v.s. vad det skulle kosta dig att ersätta den stulna stereon.

Precis, och en pioneer med motsvarande funktioner får man idag för 1000-1500kr

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 03:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon